streda 16. decembra 2015

Ako voňajú Vianoce

   Vianoce voňajú medovníkmi, punčom, ihličím a dobrou náladou :)
Nedávno som objavila rastlinu, nezvyčajnú pre naše zemepisné šírky, no jej vôňou dobre známou najmä z éterických olejov. Sú to listy dreviny eukalyptu, ktoré sú zospodu sfarbené do sivo-modra. Mladá rastlinka ich má krásne guľaté a stárnutím sa predlžujú. Typický je najmä pre Austráliu a Indonéziu, ale vraj sa dá pestovať aj u nás v črepníku .


    Náhodou som naň natrafila na Pintereste, kde som ho videla ako dekoráciu štedrovečerného stola ale napr. aj svadobných kytíc. Podarilo sa mi ho kúpiť v kvetinárstve, síce nebol celkom fresh, ale ešte celkom použiteľný. Ani som netušila, že sa pridáva aj ako dekorácia do kytíc.

   Na pár dní som ju zasadila medzi ihličie do vázy a celá izba voňala eukalyptovo. Dnes mi to nedalo a trošku som sa s ním vyhrala a ozdobila moju bambusovú hviezdu. Určite bude vyzerať perfektne, aj keď lístky trošku viac zoschnú.












1 komentár: