štvrtok 19. marca 2015

Ako som sa skamarátila s háčikom

Keď som bola malá, školáčka, asi 10 ročná, sesternica ma naučila nejaké finty s háčikom. Samozrejme som ich už zabudla, no ako sa hovorí: ,,Čo sa za mladi naučíš, v starobe akoby si našiel."
Staro sa ešte necítim, práve naopak :), ale zapáčili sa mi háčkované vecičky, ktoré som videla na internete, a tak som si dala za cieľ uháčkovať mojej Bublinke čiapku. Čiapka nebola jedna, sú už tri a jedna pre synovca Janka. Takže háčkovaním som zamestnávala moje ruky posledné dva mesiace asi každý večer. Bolo aj veľa párania, ale dovolím si povedať, že mi to už celkom ide a výsledok nám predvedú dvaja malí modeli: Rebeka a Janko :)





 Moja úplne prvá kráska dúhová: materiál 100% akryl, háčkovaná dlhými sltĺpikmi



Táto žltá je zámerne taká dlhá, dá sa ovinúť, ale chcela som ju práve takúto. Materiál je hrubší, 100% akryl, škoda, že som nezohnala bavlnu, inak by bola jemnejšia. Návod som našla na youtube ako crochet ribbed hat. Ja som ju robila z 50 RO a ďalej podľa postupu na videu, čiže do každého RO 1x KS cez horné očko , na konci 1x RO, otočiť a opäť 50 KS cez zadné očko. 
Takto som pokračovala až kým so nedostala dźžku obvodu hlavičky plus niečo nazvyš, aby som ju mohla zošiť. 


Z balíčka mi zostala červená, zelená a čierna a trošičku žltej bavlnky. Po dlhom zvažovaní s mojim asistentom (pri všetkom) Fredym sme sa rozhodli, že použijeme všetky zvyšky, a tak vznikla rastafariánska čiapka pre Janka :)





 A zatiaľ posledným modelom z môjho háčkovacieho obdobia je tentoraz bavlnená, tenká, jarná a dokonca aj s kvetinkou. Bavlnka je trojfarebná, 100% bavlna:




Háčkovaná dlhými stĺpikmi a vlnovky som začala jedným RO, do druhého DS predošlej rady som uháčkovala 5x DS, vynechala 1 DS, do 2. DS 1x KS a opäť do 2. DS 5x DS...
Podrobnejšie postupy rada poskytnem :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára