piatok 14. marca 2014

tiramisu a lá thinusch

   Pre tehuľky, detičky a aj celú famíliu...

   Recept na domáce tiramisu som si trošku upravila kvôli tehotenstvu, keďže moje bejby nechcem zaťažovať ani kofeínom, ani alkoholom. Takže tým, čo tiramisu bežne pripravujú je už zrejmé, v čom sa recept líši od originálu a pre začiatočníčky, skúsené aj neskúsené v kuchyni pridávam podrobný recept s popisom. Tiramisu je veľká mňamka a hlavne nenáročná na prípravu, preto sa netreba báť a smelo do toho. Najmä v tomto období, keď nám mnohým tak veľmi chutí sladké aspoň ja uprednostňujem sladkosti,ktoré si aj sama vyrobím.




Na prípravu potrebujeme:
4 vajíčka
6 lyžíc trstinového cukru
500g mascarpone/izbovej teploty
2 veľké balíky dlhých piškót
Bezkofeinovú instantnú kávu
Citrón
Škoricu
Kakao

Do dostatočne širokej  a hlbokej misky si pripravíme silnú kávu a necháme vychladnúť. 
Medzitým vymiešame 4 žĺtka so 6 lyž trstinového cukru, až kým sa cukor úplne nerozpustí.
Studené bielka vyšľaháme so štipkou soli a troškou citrónovej šťavy na tuhý sneh.
Mascarpone vylejeme do misy a ručne vmiešame najprv žĺtka,  potom veľmi jemne po troškách primiešame sneh.



Krém by mal byť krásne nadýchaný. Na záver do krému nastrúhame citrónovú kôru z polky umytého citróna.



Piškóty po jednej máčame do kávy. Ja mám radšej keď sú poriadne kávové, no v oridžinal tiramisu sú znútra suché, preto sa môžu najprv poukladať do misy, a potom pokvapkať kávou. Takže ja máčam celú piškótu cca 2 sekundy, ponorím, otočím, vyberiem, ale zas opatrne, aby sa nerozpadla v káve :-)
A pekne ukladáme do misy alebo pohárov (vtedy si ich polámem,aby pasovali na veľkosť pohára).



Krém si pomysleme rozdelím na dve dávky. Potrieme piškóty v mise jednou z nich.


Opäť ukladáme piškóty... 



                                                ....a natrieme zvyšnou časťou krému.

Vrch posypeme cez sitko kakaom a prstami štipkou škorice.


Tiramisu je najlepšie nechať cez noc v chladničke a podávať až na druhý deň,keď je fajne stuhnuté. Ja nikdy nevydržím čakať dlhšie ako tri hodiny :-)




Dobrú chuť, mňam!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára