utorok 2. decembra 2014

DIY návod - girlanda na postieľku

   Vždy ma fascinovali girlandy - rôznych tvarov, farieb a motívov. Pri príležitosti príprav na príchod môjho bábätka na svet, sa v mojej hlave zrodila myšlienka girlandy s jej menom.
A tak sa moje ruky pohrali s nožnicami a šijacim strojom a girlanda pre Princeznú bola na svete.




Týmto výtvorom sa odštartovalo moje girlandové obdobie a vznikli aj ďalšie, ktoré som darovala deťom mojich kámošiek mamičiek :)





Na ušitie girlandy potrebujeme:




Jednoduchý návod na zhotovenie girlandy s menom s piatimi písmenkami:


Z papiera si vyrobíme šablóny na trojuholník veľkosti 20x15cm a na písmenká veľkosti 5x7cm.
Prekreslíme si 5 trojuholníkov na jednofarebnú látku a 5 trojuholníkov na vzorovanú látkuna zadnú stranu vzorovanej látky. Pozor! Šablóny musia byť zrkadlovo obrátené.

Cik-cakovým vzorom prišijeme písmenká na jednofarebné trojuholníky. Ak máme nejaké ozdoby, našijeme ich teraz.

Trojuholníky z každej látky zošijeme spolu prednými stranami k sebe, ale len bočnými ramenami. Zošité trojuholníky obrátime a cíp pekne pomocou varešky povytláčame.

Pripravíme si pás látky, ktorý najprv preložený na polovicu po dĺžke prežehlíme. Zahneme ešte raz z každej strany smerom dovnútra. Na takto poskladaný pásik látky si rovnomerne rozložíme trojuholníky a prišpendlíme tak, aby nezošitá strana trojuholníka bola založená v pásiku látky a trojuholník prišijeme po celej dĺžke pásu.

Ak máme stuhy rôznych farieb, prestrihneme si ich na polovicu a zviažeme. Prišijeme na oba konce girlandy.

HOTOVÉ!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára