nedeľa 30. novembra 2014

Vintage stolík z babkinho šijaceho stroja

   Hotové poklady ukrýva pivnica mojej starej mamy. Túto starú SINGER-ku, už roky nepoužívanú, prachom zabudnutú mašinku som si zaumienila zachrániť a dať jej novú podobu.




Keďže stroj bol už nepoužiteľný, rozhodla som sa zachovať len stojan a využiť ho ako podstavec pod stôl. Stojan som najprv očistila drôteným kartáčom a odmastila, a potom natrela  univerzálnou lesklou čiernou farbou.



Vrchnú dosku som si dala vyrezať zo zvyšku kuchynskej dosky. Farbou pripomína ošúchaný, špinavý a starý náter a má rustikálny nádych.




    Ku stolíku sa pýtajú aj stoličky a tie boli mojím ďalším úlovkom z babkinej pivnice :)
Pôvodný hnedý náter bolo treba obrúsiť elektrickou brúskou a potom niekoľkokrát pretrieť bielou matnou farbou na drevo. Ošúchaný vintage štýl som dosiahla ošmirgľovaním farby na rôznych miestach, ktoré stoličkám dodali šmrncovný opotrebovaný vzhľad.


Počas písania som na internete nakukla do histórie SINGER mašiniek a zaujali ma najmä fakty, že prvý stroj vznikol už v roku 1851 v USA. Jej vynálezca Isaac Singer vraj rozbehol svoju spoločnosť s vypožičanými 40 dolármi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára