nedeľa 11. októbra 2015

Návod na ušitie detskej čiapky a nákrčníka

Jasné, že je jednoduchšie kúpiť si ju v obchode, ale prečo si to trošku neskomplikovať?




Čiapky som šila z rôznych druhov úplteov, jeden bol mäkkší, druhý elastickejší a tretí tvrdší. Najväčšia výhoda tejto látky je, že sa nepára a netreba ju obšívať.

Rozmer čiapok je pre bejby s veľkosťou 86 a obvodom hlavy 46 cm.
Odstrihneme si obdĺžnik látky s rozmerom 23x 42 a preložíme. Miesto prekladu bude spodná strana čiapky alebo obvodová strana. Kriedou si nakreslíme oblúk čiapky. Ja som si pomohla inou čiapkou.


Obstrihneme a podľa tejto časti obkreslíme na ďalší kus látky druhú časť (obkresľujeme dobrými stranami k sebe) . Prišpendlíme ich spolu a zošijeme asi 1cm od okraja. Špendlíkmi označenú časť necháme neprešitú.


 Celú čiapku pretiahnem cez neprešitý otvor. 


Poznačím si špic čiapky z vnútornej vrstvy, tak aby bola čiapka rovnomerná.


Takto teraz vyzerá vnútorný šev cez neprešítý otvor. Tento šev som si najprv prišila k vonkajšiemu a nakoniec schovala a otvor prešila.



Aby sa čiapka neprevracala, spodné lemy som prešila ozdobným cik-cakom.






Nákrčník


Na nákrčník som použila zvyšky z dvoch látok. Odtrihneme si obdĺžnik s rozmerom 26 - to bude výška nákrčníka a dĺžkou 50 cm - podľa obvodu hlavičky.


Látky priložíme dobrými stranami k sebe a prišijeme po dlžke.


 Vzniknutý tunel obrátime a takto zapošijeme otvory k sebe. Necháme si malý otvor, cez ktorý nákrčník prevrátime a otvor zošijeme.



Aaaaand, here it is :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára