piatok 25. septembra 2015

DIY detský ruksak (s obrázkovým postupom)

 

    Nie je to ani pravda, že náš Janko bude oslavovať už tretie narodeniny. Tento rok sme sa zhodli, že oslava bude v štýle "posedenie pri kávičke" a celkom som si aj vydýchla :)



   Až kým neprišlo na tému darček - čo darovať trojročnému chalaňovi, ktorý má plnú izbu hračiek? Tridsiatesiedme tričko na pamiatku? Nieee.   
   Stalo sa to rýchlo, ani som moc nenamáhala svoje mozgové závity a vydedukovala som si, že - Janko ide v septembri do škôlky, do škôlky bude potrebovať... tie veci mu kúpi mama...ale bude ich musieť v niečom nosiť...síce má ruksak.. ale nemá originálny ruksak...nemá ruksak ušitý od krstnej....Ušijem mu ruksak! 

YES!

Už som ho aj videla...Coolový ruksak z rifľoviny a, samozrejme, s traktorom!


Na ušitie detského ruksaku potrebujeme:

látku 30x68 cm
šnúrku s dĺžkou 2,5m
kúsky látok na vytvorenie obrázku, prípadne filc, kožu

Postup:

Celý kus látky obšijeme cik-cakovým stehom, aby sa nepáral.


Látku preložíme tak, že nám vznikne štvorec o veľkosti 30x34cm a označíme si, kde budeme našívať obrázok. V mojom prípade neprichádzalo do úvahy nič iné ako traktor :) Prišila som ho cik - cakovým stehom, aby sa látky nepárali, 


Látku som opäť preložila, ale obrázkom dnu a poznačila miesta, ktoré sa po okraji neprešijú a bude cez ne viezť šnúrka - teda 2cm od spodu prekladu necháme strany nezošité a od vrchu odmeráme 3,5 a necháme opäť 2 cm neprešité (viď. obr.)


Otvor, ktorým sa šnúrky budú prevliekať a slúži na sťahovanie ruksačiku :

Otvor na prišitie šnúrok v spodnej časti ruksaku : 


Otvory, cez ktoré sa budú šnúrky navliekať obšijeme do tvaru obdĺžnika.



 Vrchnú časť ruksaku zahneme dovnútra (cca 3cm) a prešijeme tak, aby vznikla rúrka, do ktorej prevlečieme šnúrky.


Šnúrku si prestrihneme na polovicu - budeme mať dve s dĺžkou 1,25 m. Pomocou zicherky navlečieme jednou stranou po celom obvode ruksaku a šnúrka vyjde tým istým otvorom. Druhú šnúrku navlečieme druhým otvorom a v tom istom opäť skončíme.


 Konce šnúrok zauzlíme a vložíme do otvorov na spodu ruksaku, ktoré sme si nechali neprešité a prešijeme teraz.


Rohy, kde sú uzlíky všité, prešijeme z vonkajšej strany. Takto potom vyzerá ruksak zvnútra:


Doma som mala kúsok kože, ktorý som využila ako štítok. Dodal ruksaku luxusnejší "look".


A takto vyzerá výsledok. 

Made with heart, of course!



No a ako by to bolo, keby som taký neušila aj našej Rebekite :)




Škôlkar Janko



2 komentáre:

  1. Maťka, Ty si jednoducho neskutočná! Super nápady, vždy sem kukám a baví ma to. Šikovnica!!! ;) Cez víkend skúšam cookies, tak dúfam, že sa mne pečiacemu koláčovému antitalentu vydaria :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ha ha, tak nech sa vydaria, neboj, to je úplne simple recept. A ďakujem, si zlatá!

      Odstrániť