pondelok 15. decembra 2014

Vanilkové guličky


Vanilkové rožky patria k sladkým Vianociam. Povedala by som, že sú to také typické slovenské vianočné chuťovky, no zistila som, že sa pečú aj v inej forme v rôznych častiach sveta. Dokonca známy z Chille tvrdil, že ich chuť mu je známa. 

Na našich stránkach je množstvo receptov, väčšinou s rôznymi gramážami, ale rovnakými surovinami. Ja som si svoj vybrala TU.




Na cesto potrebujeme:

(odporúčam digitálnu váhu)

230g masla
130g práškovéhu cukru
1/2 ČL soli
1 hrnček pomletých orechov ( mandle, pekanové orechy alebo vlašské orechy)
1 ČL vanilkového extraktu ( používam z  Mark & Spencer)
260g hladkej múky

Zmiešame múku, soľ a cukor. Pridáme maslo izbovej teploty a nakoniec zamiesime orechy. Cesto môžeme nechať hodinu v chlade, aby sa moc netopilo. Vytvarujeme guličky a pečieme pri 175°C.

Pred pečením:


Po upečení:

Ešte teplé ich obalíme v práškovom cukre alebo len posypeme cez sitko.
V recepte sa uvádza, že sú lepšie po niekoľkých dňoch a je to naozaj pravda. Ja som piekla dvojitú dávku a zopár ich odložila na sviatky... už je po nich :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára